V Miláně byla otevřena retrospektivní výstava „Amano Corpus Animae“, která představuje více než 137 děl autora Yoshitaka Amano, jež zdůrazňují jeho jedinečnou směs japonských a západních uměleckých vlivů. Tato výstava poskytuje fanouškům i novému publiku platformu pro poznání hloubky jeho anime přínosu, ilustrací a výtvarnému umění.
Japonský umělec Yoshitaka Aman je známý svou rozsáhlou kariérou trvající více než pět desetiletí. Výstava Amano Corpus Animae byla zahájena ve středu v Miláně. Představuje umělcovu rozmanitost v různých oblastech, jako je animace, ilustrace, design videoher a výtvarné umění. Výstava, jejímž kurátorem je Fabio Viola, oslavuje Amanovu jedinečnou schopnost proplétat jeho japonské dědictví se západními vlivy, včetně prvků italské renesance, marvelovských superhrdinů a pop artu. Viola se vyjádřil, že cílem této výstavy je propůjčit Amanovi „uměleckou důstojnost“, neboť jde o jeho první velkou evropskou prezentaci.
Ink paint🖊️
— Yoshitaka Amano (@YoshitakaAmanoO) October 27, 2024
A work of the past. pic.twitter.com/4UbWRNoTKG
Rané zkušenosti umělce Yoshitaka Amano
Amanova působivá kariéra začala v jeho 15 letech jako animátora ve společnosti Tatsunoko. Mezi jeho rané práce patřily náčrty pro anime seriál Speed Racer, než se pustil do tvorby ikonických anime postav, jako jsou Gatchaman a Tekkaman. V osmdesátých letech začal Amano pracovat samostatně a proslavil se ilustracemi k románové sérii Vampire Hunter D a podílel se na známé sérii videoher Final Fantasy. Během předpremiéry Amano zdůraznil svou víru v mnohostrannost umělců a přirovnal je k všestranným postupům renesančních osobností, jako byl Michelangelo.
Retrospektiva zahrnuje dobře zpracovaný výběr 137 originálních děl vybraných z Amanova rozsáhlého archivu, který obsahuje více než 10 000 děl uložených ve třech skladech v Tokiu. Viola se podělil o to, že Amano neprodává díla, která nebyla nikým objednána, čímž je tato výstava obzvláště výjimečná, neboť mnoho z vystavených děl nebylo k vidění již řadu let. „Každý fanoušek by okamžitě poznal jeho styl,“ poznamenal Viola s tím, že ačkoli je Amanova tvorba hluboce ovlivněna různými uměleckými směry, zachovává si svou osobitou identitu.
Mezi vystavenými díly jsou i méně známé práce, včetně ilustrace pro Vogue Italia, která byla jedinou obálkou časopisu, na níž chyběl živý model. A také obalu alba Davida Bowieho, na němž je sám Amano a jeho žena Iman. Amano se zamyslel nad generačním dopadem svého díla a prohlásil: „Byli tu lidé, kteří s mými díly vyrůstali v reálném čase. Ti ze sedmdesátých let, myslím, mou animaci ocení. Videohry pro další generace, zatímco umění mohou poznat dvě nebo tři generace“