Na první pohled se Blue Lock točí kolem jednoho jména, Isagi Yoichi. Fanoušci sledují jeho cestu outsidera, který se přes tvrdé zkoušky v ambiciózním fotbalovém projektu snaží stát nejlepším útočníkem Japonska. Ale jak se nyní ukazuje, realita může být složitější. V nedávném rozhovoru scénárista Muneyuki Kaneshiro a režisér anime Megumu Tsuchiya překvapili, když odhalili, že série má nejen jednoho, ale hned dva hlavní hrdiny. A tím druhým je Seishiro Nagi — postava, kterou si mnozí spojovali spíš s vedlejší rolí než s hlavní pozicí v příběhu.
Už film Blue Lock: Episode Nagi naznačil, že s Nagim to nebude tak jednoduché. Ale až nyní Kaneshiro přiznal, že Nagi je rovnocenný protagonistovi Isagimu. Původně měl být jen jedním z talentovaných rivalů, ale jakmile začali autoři rozvíjet jeho příběh, objevila se hlubší témata a emoce, které z něj dělají nositele hlavních myšlenek celé série: egoismu a osobního růstu.
Episode Nagi končí, ale význam postavy roste
Nagiho vývoj navíc není jen doplňkem. Je to paralelní linie, která zaslouží stejně pozornosti jako Isagiho vlastní cesta. Kaneshiro uvedl, že se při psaní Nagiho příběhu sám překvapil, kolik vrstev v něm nalezl. To jen posiluje představu, že Nagi není žádný „vedlejšák“, ale skutečný druhý hlavní hrdina Blue Locku.
Spinoff manga Blue Lock: Episode Nagi vyprávěla jeho příběh před vstupem do programu Blue Lock a rychle si získala popularitu. Přesto bylo oznámeno, že manga skončí osmým svazkem, který vyjde 12. srpna 2025. Důvodem má být především fakt, že by její pokračování mohlo narušit kontinuitu hlavního příběhu. Nagi se totiž v současném dění hlavní série neobjevuje, a kdyby spinoff pokračoval, hrozilo by odhalení důležitých spoilerů nebo nechtěné narušení tempa hlavního děje.

Je to škoda. Episode Nagi byl úspěšný nejen v prodeji, ale i na filmovém plátně — jeho anime adaptace otevřela japonská kina s více než 460 miliony jenů za první víkend (kolem 70 milionu korun) a v Severní Americe se dočkala uvedení a streamingu na Crunchyrollu. Navzdory tomuto úspěchu však jeho konec naznačuje jedno, autoři nehodlají obětovat hlavní příběh kvůli oblíbenosti vedlejšího projektu.
A co bude dál? Režisér Tsuchiya už zmínil, že by rád dál rozvíjel postavy jako Kaiser nebo Karasu. Blue Lock se tak může postupně proměnit v mozaiku osobností, kde každý hráč dostane svou chvíli slávy.