V druhé sezóně seriálu Blue Lock očekávali fanoušci kvalitní animaci, která charakterizovala první sezónu. Místo toho se dočkali výrazného poklesu kvality, který diváky zmátl a zanechal je nespokojené. Jeden z animátorů podílejících se na produkci, Martin Reyes, nedávno promluvil a vysvětlil podmínky, které trápily animační tým seriálu. Jeho odhalení vyvolala diskuse a otázky ohledně budoucnosti série.
Reyes, který pracoval na druhé sérii anime Blue Lock, se na sociálních sítích vyjádřil k problémům, s nimiž se během produkce setkal. Původně měl za úkol animovat pět epizod. Musel ale prý odejít poté, co se podílel na pouhé druhé epizodě, kvůli těžkým požadavkům projektu.
„Pracoval jsem na druhé epizodě Blue Lock, a mohu vám říct, proč je animace tak špatná. Před několika měsíci jsem začal pracovat na druhé sezóně Blue Lock, kde jsem nepracoval pouze na jedné epizodě… ani ne na dvou nebo třech, ale spíše na pěti epizodách. Začal jsem pracovat na druhé epizodě a musel jsem udělat dvacet střihů od začátku do konce,“ vysvětluje Reyes.
„Problémy se kupodivu ještě nevyskytly. Jsem si jistý, že v tom nejsem sám, ale práce, kterou jsem odvedl, nakonec nebyla vydána. Navzdory nízkému platu a krátkému obratu jsme dělali, co jsme mohli. Mnoho mých animací bylo v konečném sestřihu vystřiženo, podstatě byl odstraněn veškerý pohyb postav. Neviním z toho člověka, který pracoval na mých střizích po mně; Pravděpodobně udělal vše, co mohl, s časem, který mu byl dán.“
Translated by CordobezEverdeen on Reddit, The working conditions were awful, Only given some months to work on the animation, while working on multiple episodes at a time, Most cuts ended up being scrapped and replaced with still frames due to time limitations. pic.twitter.com/YIStGY9IqI
— seán 🇵🇸 (@kagurabachis) October 23, 2024
Animátor dává za vinu produkčnímu výboru
Fanoušci si rychle všimli ostrého kontrastu mezi akčními a kvalitními sekvencemi, které si oblíbili v první sérii, a strnulými pohyby postav ve druhé sérii. Reyes se podělil o ukázku své původní práce, která se vyznačovala mnohem plynulejšími animacemi běhu, které se bohužel ve finální verzi ztratily.
„Tyto problémy… jsou důsledkem činnosti určitých produkčních výborů,“ uvedl Reyes a vyjádřil názor, že firemní priority zastiňují blaho tvůrčích týmů. Se ziskem jako hlavní motivací a malým ohledem na termíny a podmínky se prostředí pro animátory stává stále nepřátelštějším. Když Reyes vysvětloval své rozhodnutí odejít po práci na druhé epizodě, řekl: „Konečný výsledek skončil katastrofou, jak jsem očekával. Nejsem schopen cítit hrdost na práci, která byla vydána.“
Navzdory zklamání, které provázelo druhou sérii, zůstává stále naděje, pokud vyjde i třetí série. Vzhledem k dosavadním výsledkům současného produkčního výboru však existují vážné pochybnosti o tom, zda provede potřebné změny ke zlepšení.