9.5 C
Czech
Pondělí, 19 května, 2025

Studio Ghibli vydalo kimono ve stylu Totora, které se vyprodalo za 24 hodin

Nejnovější oděv značky Donguri Kyowakoku s motivem Totora je poctou tradiční japonské kultuře díky designu ve stylu kimona.

26. ledna představil internetový obchod Donguri Kyowakoku společnosti Ghibli kolekci My Neighbor Totoro Craft Style Collection – sadu oblečení, která obsahuje tři samostatné kusy. Podle SoraNews24 se ukázalo, že nejoblíbenější z nich je „Kardigan v japonském stylu“ inspirovaný Totorem, indigově zbarvený džínový kabát navržený tak, aby připomínal krátké kimono. Zadní stranu zdobí obrázek Totora letícího noční oblohou se svým slavným deštníkem.

Přestože byl kabát k dispozici výhradně členům obchodu Ghibli, byl vyprodán krátce poté, co byl na stránkách uveden. Jeho maloobchodní cena včetně daně je přibližně 13 200 jenů (asi 89,42 USD). Součástí kolekce je také džínová taška a „erimaki“ neboli krátká šála, obě zdobené výše zmíněným Totoro designem. Tyto položky stojí podstatně méně než kabátek, přičemž cena tašky je skromných 5 280 jenů (35,76 USD) a cena šály 3 300 jenů (22 USD). Společnost Donguri Kyowakoku ujistila zákazníky, že všechny kusy z kolekce Craft, které se vyprodají, doplní v dubnu nebo květnu.

Studio Ghibli vydalo My Neighbor Totoro v roce 1988 jako dvojfilm se svým dalším kultovním dílem Grave of the Fireflies. První film vypráví o dvou mladých dívkách Satsuki a Mei, které se přestěhují na japonský venkov, aby byly blíž své hospitalizované matce. Obě sestry jsou nadšené ze svého nového domova, který se nachází vedle starobylého lesa, jenž je domovem mnoha přírodních duchů, z nichž největšího dívky pojmenují Totoro. Satsuki a Mei prožijí s Totorem a jeho společníky, včetně podobně ikonického kočičího ducha známého jako Catbus, mnoho podivuhodných setkání. Od svého debutu si film získal mezinárodní věhlas a dokonce i krátké pokračování promítané výhradně v Ghibliho muzeu a parku.

Spolupráce s My Neighbor Totoro

Totoro má status ikony, což vedlo k desítkám významných spoluprací s velkými japonskými společnostmi. Slavný okinawský lihovar Kumesen Shuzo použil chlupatého maskota Ghibliho pro označení svého speciálního produktu – nového druhu rýžové whisky zvané „ukiyo„. Hayao Miyazaki a prezident a spoluzakladatel Studia Ghibli Toshio Suzuki navrhli logo Ukiyo, stylizovaný znak Totoro v kanji, který je zároveň součástí názvu značky. LINE, v Japonsku oblíbená aplikace sociálních médií, má také vlastní řadu emotikonů s motivem Totoro, z nichž některé vytvořil sám Suzuki. Kromě toho se Totoro často objevuje v nových kolekcích zboží v obchodech Ghibli, spolu s podobně populárními franšízami, jako je Howl’s Moving Castle a Kiki’s Delivery Service.

My Neighbor Totoro je k dispozici vedle dalších filmů Studia Ghibli na serveru Max.

reklama

Články

Seishiro Nagi – zapomenutý protagonista série Blue Lock

Na první pohled se Blue Lock točí kolem jednoho jména, Isagi Yoichi. Fanoušci sledují jeho cestu outsidera, který se přes tvrdé zkoušky v ambiciózním fotbalovém projektu snaží stát nejlepším útočníkem Japonska. Ale jak se nyní ukazuje, realita může být složitější. V nedávném rozhovoru scénárista Muneyuki Kaneshiro a režisér anime Megumu Tsuchiya překvapili, když odhalili, že série má nejen jednoho, ale hned dva hlavní hrdiny. A tím druhým je Seishiro Nagi — postava, kterou si mnozí spojovali spíš s vedlejší rolí než s hlavní pozicí v příběhu.

Sakamoto Days se vrací. Druhá část první řady dorazí už v červenci

Letní sezóna přinese fanouškům akce a humoru skvělou zprávu: Sakamoto Days se vrací se svou druhou částí první série. Netflix oficiálně oznámil, že premiéra Season 1 Part 2 proběhne 14. července 2025. Pokud vám tedy chyběl Tarou Sakamoto, nebojte – dočkáte se brzy, a rovnou s pořádnou dávkou nových protivníků, bitev a zábavy.

The Apothecary Diaries mění plány – epizoda 19 vychází později

Druhá řada The Apothecary Diaries si za uplynulé týdny stihla vydobýt pevné místo mezi nejsledovanějšími anime letošní sezóny. Výpravný historický příběh, poutavé zápletky i stále hlubší vývoj postav jako Maomao a Jinshi okouzlily nejen dlouholeté fanoušky, ale i nové diváky. I přesto však série narazila na menší překážku. Fficiální účet anime na síti X oznámil, že plánovaná 19. epizoda bude oproti původnímu datu posunuta o týden, a namísto 16. května se objeví až 23. května.

Portál MyAnimeList koupila technologická firma. Fanoušci se bojí o svou komunitu

Populární platforma MyAnimeList (MAL), kterou miliony fanoušků po celém světě používají k hodnocení, sledování a sdílení názorů na anime a mangu, byla kompletně prodána nové společnosti. Novým majitelem je japonská firma Gaudiy – technologický startup zaměřený na blockchain, umělou inteligenci a moderní digitální trendy. A to je přesně to, co mnohé fanoušky děsí.

Studio David Production pracuje na svém prvním originálním anime Onmyō Kaiten Re:verse

Studio David Production, které fanoušci znají především díky JoJo’s Bizarre Adventure a Fire Force, se letos poprvé pouští do tvorby vlastního originálního anime – bez předlohy v manze či light novele. Nový projekt se jmenuje Onmyō Kaiten Re:verse a premiéru bude mít 2. července 2025. Kromě Japonska se dostane i na Crunchyroll, takže jej fanoušci uvidí téměř po celém světě.

Giorno Giovanna jako módní ikona Met Gala 2025

Když se mluví o Met Gala, většinou se zmiňuje luxus, extravagance a módní experimenty, které posouvají hranice stylu. Ale letošní ročník přinesl něco nečekaného – závan anime přímo z Japonska. A ne ledajakého. Model Alton Mason se letos postaral o pořádné pozdvižení, když na slavný červený koberec vkročil v outfitu inspirovaném JoJo’s Bizarre Adventure, kultovní sérií známou svou výraznou estetikou a šíleným smyslem pro módu.

Celý seriál Naruto Shippuden je konečně nadabován v angličtině

Je to až k neuvěření, ale ten den opravdu nastal. Po více než dvou desetiletích čekání, přepínání mezi platformami a doufání v lepší zítřky se anglicky mluvící fanoušci Naruto série konečně dočkali – Naruto Shippuden je nyní dostupný celý s anglickým dabingem. Hulu oficiálně potvrdilo, že všechny epizody této legendární anime ságy, od prvních krůčků v Hidden Leaf Village až po dramatické finále Čtvrté velké války nindžů, jsou nyní k dispozici s dabingem v angličtině.

Berserk míří na stůl: temná manga dostává vlastní deskovku

Slavná manga Berserk, známá svou temnotou, násilím a nekompromisním pohledem na osud a pomstu, se chystá vstoupit do zcela nového média. Francouzské vydavatelství Monolith oznámilo, že chystá vůbec první oficiální deskovou hru na motivy tohoto legendárního díla Kentaro Miura. Zatímco anime adaptace Berserk je v současnosti v útlumu, papírová verze žije dál – a s ní přichází i nová herní zkušenost, která má potěšit nejen skalní fanoušky, ale i milovníky propracovaných kooperativních her.

Jujutsu Kaisen je nejprodávanější mangou roku 2024

Rok 2024 byl pro fanoušky mangy jako jízda na horské dráze – plný epických zvratů, dlouho očekávaných finále a rekordních prodejů. Zdálo se, že vítěz je jasný: One Piece, legenda od Eiichiro Oda, která po desetiletí drží trůn nejprodávanější mangy. S více než 5,25 miliony prodaných kopií měla série opět všechny předpoklady získat zlatou medaili. Jenže letos se stalo něco nečekaného – One Piece skončil až druhý.

Korejská ofenzíva v anime průmyslu: Vyroste nový konkurent Japonska a Číny?

Anime dlouho platilo za doménu Japonska. Díla jako Naruto, Attack on Titan nebo Demon Slayer nastavila světovou laťku kvality v animaci i vyprávění. Avšak dominance Japonska začala v posledních letech čelit silné konkurenci Číny. Čínské animované série, známé jako "donghua", jako například Link Click, To Be Hero X či Heaven Official’s Blessing, si rychle získaly fanoušky po celém světě, hlavně díky expanzi streamovacích platforem typu Bilibili a Tencent Video, které výrazně investují do vlastní produkce. Čínská strategie ukázala, že systematická investice a podpora vlády mohou rychle proměnit národní animaci v globální fenomén.

Novinky

Seishiro Nagi – zapomenutý protagonista série Blue Lock

Na první pohled se Blue Lock točí kolem jednoho jména, Isagi Yoichi. Fanoušci sledují jeho cestu outsidera, který se přes tvrdé zkoušky v ambiciózním fotbalovém projektu snaží stát nejlepším útočníkem Japonska. Ale jak se nyní ukazuje, realita může být složitější. V nedávném rozhovoru scénárista Muneyuki Kaneshiro a režisér anime Megumu Tsuchiya překvapili, když odhalili, že série má nejen jednoho, ale hned dva hlavní hrdiny. A tím druhým je Seishiro Nagi — postava, kterou si mnozí spojovali spíš s vedlejší rolí než s hlavní pozicí v příběhu.

Sakamoto Days se vrací. Druhá část první řady dorazí už v červenci

Letní sezóna přinese fanouškům akce a humoru skvělou zprávu: Sakamoto Days se vrací se svou druhou částí první série. Netflix oficiálně oznámil, že premiéra Season 1 Part 2 proběhne 14. července 2025. Pokud vám tedy chyběl Tarou Sakamoto, nebojte – dočkáte se brzy, a rovnou s pořádnou dávkou nových protivníků, bitev a zábavy.

The Apothecary Diaries mění plány – epizoda 19 vychází později

Druhá řada The Apothecary Diaries si za uplynulé týdny stihla vydobýt pevné místo mezi nejsledovanějšími anime letošní sezóny. Výpravný historický příběh, poutavé zápletky i stále hlubší vývoj postav jako Maomao a Jinshi okouzlily nejen dlouholeté fanoušky, ale i nové diváky. I přesto však série narazila na menší překážku. Fficiální účet anime na síti X oznámil, že plánovaná 19. epizoda bude oproti původnímu datu posunuta o týden, a namísto 16. května se objeví až 23. května.

reklama

reklama

reklama