Vítězná jízda anime Solo Leveling pokračuje s nebývalou razancí. Nejenže si odneslo hned devět cen z letošních Crunchyroll Anime Awards včetně prestižního titulu Anime of the Year, ale nyní se ukazuje, že úspěch této adaptace korejského manhwy se neomezuje jen na sošky a fanouškovský hype. Nová data ze streamovacích platforem potvrzují, že Solo Leveling je celosvětově nejsledovanějším anime první čtvrtiny roku 2025. A to napříč všemi hlavními regiony i konkurenčními službami.
A-1 Pictures, studio stojící za produkcí, evidentně trefilo do černého. Druhá sezóna série dominuje statistikám Crunchyrollu v Evropě, Severní Americe, na Blízkém východě i v severní Africe. V Japonsku se navíc umístila na špici každodenních žebříčků Amazon Prime Video i ABEMA. A jako třešnička na dortu: Solo Leveling ovládlo i asijské trhy jako Hongkong, Taiwan, nebo Malajsie.
Od „největšího outsidera“ k nejsilnějšímu hrdinovi sezóny
Na své vítězné cestě Solo Leveling překonal takové titány jako One Piece nebo Demon Slayer – o čemž svědčí i hodnocení 4,9 hvězdiček od více než 600 000 uživatelů Crunchyrollu. Co za tímto fenomenálním úspěchem stojí? Podle CEO Crunchyrollu, Rahula Puriniho, jde hlavně o propojení herních prvků s narativní silou příběhu. „Nejdůležitější je téma příběhu, je v něm spousta herních motivů. Když lidé vidí tato témata v takovém formátu vyprávěného příběhu, je to pro ně nové a jiné, je to jazyk, kterým mluví, a to je mnohem přesvědčivější.“ uvedl.

Hlavní hrdina Sung Jinwoo, který se z nejslabšího „lovce“ proměňuje v ultimátního bojovníka, si získal miliony fanoušků po celém světě. Tento vývoj, plný akce, nečekaných zvratů a silného emocionálního jádra, perfektně zapadá do současného trendu adaptací web novel a webtoonů. Výsledkem je vlna nových oznámení: Aniplex přinese Omniscient Reader’s Viewpoint, Studio EEK připravuje Tomb Raider King a Toei Animation spolupracuje se Studio N na Gosu.
Nejde však jen o anime – značka Solo Leveling expanduje i do světa videoher a brzy snad i do hraného dramatu. Hra Solo Leveling: ARISE zaznamenala ohromující úspěch po celém světě a má na kontě desítky milionů stažení. Značka tak potvrzuje, že má sílu stát se globálním fenoménem napříč médii.
S každým dalším dílem a novou platformou si Solo Leveling upevňuje své místo na trůnu – a rozhodně to nevypadá, že by se ho chystal opustit.