Letos je to přesně čtyři desetiletí od chvíle, kdy se v časopisu Weekly Shonen Jump poprvé objevil Dragon Ball. Co tehdy začalo jako komediální dobrodružství inspirované čínskou legendou Putování na západ, se postupně přetvořilo v jeden z nejvýznamnějších fenoménů světové popkultury. A právě k oslavám 40. výročí teď přichází další velká novinka – otevření historicky prvního oficiálního kamenného obchodu Dragon Ball Store, který se na podzim 2025 otevře v Tokiu.
Oznámení proběhlo 13. července přes oficiální web série a potvrdilo, že půjde o obchod zaměřený výhradně na Dragon Ball. Nebude chybět široký sortiment oblečení, figurek, sběratelských karet, knih nebo DVD, ale hlavním tahákem budou limitované edice produktů, které budou dostupné výhradně v této prodejně. Přesné umístění v Tokiu zatím zveřejněno nebylo, ale očekává se, že půjde o některou z otaku čtvrtí jako Akihabara nebo Shibuya.

Od Son Goku po DAIMA: Dragon Ball vládne generacím
Série Dragon Ball, kterou vytvořil Akira Toriyama, se poprvé objevila v roce 1984 a rychle si získala fanoušky po celém světě. Hlavním hrdinou je Son Goku, naivní a silný bojovník s opičím ocasem, který postupně vyrůstá, překonává stále silnější protivníky a stává se jedním z nejikoničtějších anime hrdinů všech dob.
Od původní série přes Dragon Ball Z, GT až po Dragon Ball Super se univerzum rozrostlo do desítek dílů, filmů, her a nyní i do nové série Dragon Ball DAIMA, která běžela na Crunchyrollu a momentálně expanduje i do her jako Sparking Zero, Xenoverse 2 nebo Kakarot.
I přes celosvětový úspěch, dosud nikdy nevznikl samostatný obchod věnovaný výhradně této značce. Fanoušci si mohli vybírat merch v obecných Jump Shopech nebo na dočasných pop-upech, ale nikdy neměli k dispozici stálý prostor věnovaný jen Dragon Ball. To se nyní mění.

Otázkou zůstává, zda se koncept rozšíří i mimo Japonsko. Vzhledem k chystanému Dragon Ball zábavnímu parku v Saúdské Arábii a popularitě značky po celém světě, se to však jeví jako víc než pravděpodobné. Ať už se tak stane nebo ne, podzimní otevření obchodu v Tokiu bude bezesporu historickým momentem pro všechny fanoušky, kteří tímto mohou vzdát hold sérii, jež formovala celé generace otaku.