Lego se poprvé pustilo do spolupráce s anime světem – a vybralo si jeden z největších hitů posledních desetiletí. Nová kolekce stavebnic vychází z hrané adaptace One Piece na Netflixu a přináší pět setů inspirovaných ikonickými scénami ze seriálu.
Lego se tímto krokem přidává k dlouhému seznamu značek, se kterými už spolupracovalo – od Star Wars po Minecraft. Tentokrát ale vstupuje na zcela nové území. I když nejde o přímou adaptaci anime nebo mangy, vzhledem k vizuální věrnosti se zavděčí i fanouškům původního díla.
【コラボ解禁&尾田っちコメント到着📝】
— ONE PIECE スタッフ【公式】/ Official (@Eiichiro_Staff) January 23, 2025
実写版『ONE PIECE』× #LEGO の
コラボが実現しました!
念願のコラボに、尾田っちも大歓喜!!
くわしくは続報をお待ちください🔥
▼公式サイトhttps://t.co/7YqIJmFU7y#ONEPIECE#LEGOOnePiece#実写のワンピ#ネトフリワンピ#レゴワンピース pic.twitter.com/Y7AUKKtYoG
Pět sad, pět dobrodružství
V nabídce nechybí legendární loď Going Merry, která se skládá z více než 1 300 dílků, ani největší set celé série – plovoucí restaurace Baratie s 3 402 dílky. Tu Lego cílí hlavně na dospělé fanoušky a sběratele.
Zbytek kolekce tvoří menší, ale akční sety: bitva v Arlong Parku, Buggyho cirkusový stan a vesnička Windmill, kde Luffy začíná svou pirátskou cestu. Každý set obsahuje propracované minifigurky a ikonické “Wanted” plakáty.
Věrnost detailům byla klíčová
Na vývoji sad pracoval tým Lego designérů více než dva roky. Tvůrci spolu úzce komunikovali s Netflixem, Tomorrow Studios i samotným Eiichiro Odou. „Je to námořní svět plný dobrodružství a fantazie,” říká kreativní šéf Andrew Hugh Seenan. „Každý ostrov, každý hrdina i padouch má svůj osobitý styl.”
Kromě realistických lokací se Lego zaměřilo i na minifigurky. Luffy má natahovací paže, Zoro speciálně navržený díl, který mu drží meč v puse. Fanoušci najdou detaily i v obličejových výrazech nebo oblečení podle předlohy.
Od Netflixu k regálům
Netflixovská verze One Piece slavila po premiéře v roce 2023 obrovský úspěch – osmidílná série dominovala globálním žebříčkům a přitáhla přes 70 milionů diváků. Na tuto vlnu Lego navazuje s cílem oslovit jak nové diváky, tak věrné fanoušky, kteří příběh Straw Hat Pirátů sledují už od 90. let.
Josh Simon z Netflixu shrnul záměr jasně: „Naším cílem bylo oslovit celé spektrum fanoušků – děti, které sledují One Piece poprvé, i dospělé, kteří na něm vyrostli.”
Předobjednávky běží, start 1. srpna
Všechny sety jdou do prodeje 1. srpna, předobjednávky už jsou spuštěné. Součástí kampaně jsou také limitované akce v Lego obchodech – od sběratelských plakátů po možnost vytvořit si vlastní minifigurku.
A i když zatím chybí třeba oblíbený Chopper, další sezóna One Piece na Netflixu se blíží. Možná tedy není konec – ale začátek větší anime éry v Legu.