V roce 2023 otřásla anime průmyslem série koordinovaných kybernetických útoků, které ochromily tři významná japonská studia – Toei Animation, Production I.G. a David Production. Po dvou letech vyšetřování přinesla zpráva NTT Security Japan OSINT jasné určení viníka. Odpovědnost na sebe vzala skupina hackerů z Kurdistánu, která tvrdí, že jedná v reakci na údajné proti-kurdské prvky v japonských anime.
Podle informací zveřejněných 7. srpna 2025 vedla tato skupina od roku 2023 sérii DDoS útoků a úniků dat namířených proti japonským firmám. V příspěvcích na sociálních sítích X (dříve Twitter) a Telegram hackeři tvrdí, že některé seriály očerňují kurdské bojovníky i celý národ, zobrazují pálení vlajky Kurdistánu a zkreslují obraz Kurdů. Neuvádějí sice přesné názvy děl, ale v souvislosti s útokem zmínili, že Toei Animation stojí za Dragon Ball a One Piece, což lze chápat jako nepřímý odkaz.
Jak útoky probíhaly a koho zasáhly
Během roku 2023 útoky způsobily rozsáhlé výpadky a problémy. DDoS útoky činily weby studií prakticky nedostupnými a Toei Animation navíc čelilo úniku osobních údajů zaměstnanců, včetně těch, kteří pracují na One Piece, Sailor Moon či Dragon Ball. Únik dat znamenal reálné bezpečnostní riziko, jelikož informace mohly být zneužity k obtěžování či vydírání.

Zpráva NTT Security uvádí, že obvinění hackerů z proti-kurdského obsahu v anime nebyla podložena konkrétními důkazy. Je proto možné, že si útočníci vybrali tato studia spíše pro jejich globální význam a viditelnost. Dokument rovněž upozorňuje, že skupina spolupracuje s proruskými hacktivisty a podniká kybernetické útoky i na jiné země, včetně Turecka, Íránu a Arménie.
Kybernetické hrozby však nejsou pro anime průmysl novinkou. V minulosti došlo k únikům celých sezón seriálů, například Grand Blue Dreaming, a k odhalení citlivých informací o tvůrcích. Úniky ovlivnily i jiné části japonské popkultury – Nintendo čelilo masivním leakům Pokémon obsahu, který nikdy neměl být zveřejněn.
Incident z roku 2023 jasně ukázal, že s rostoucí digitalizací a popularitou streamovacích platforem se zvyšuje i riziko kybernetických útoků. Přestože online distribuce otevřela anime novým divákům po celém světě, zároveň vytvořila nové zranitelnosti. Kybernetická bezpečnost by proto měla být jednou z hlavních priorit každého velkého studia, pokud chce předejít budoucím krizím podobného rozsahu.