Shinichiro Watanabe se zapsal do historie anime jako autor legendárního Cowboy Bebop, jednoho z nejvlivnějších a nejoceňovanějších seriálů konce 90. let. V jeho filmografii ale najdeme i projekty, které měly zcela jinou energii, jako například Space Dandy, bizarní sci-fi komedii, která se nebála být absurdní, výstřední a nepochopitelná. Když však v roce 2014 poprvé odstartovala, selhala… aspoň doma v Japonsku.
Zatímco dnes se na ni mnozí dívají jako na kultovní klasiku, tehdy to byl propadák. A právě to vedlo k mnohaleté pauze a spekulacím o možném pokračování. Nedávno ale sociální sítě zaplavila zpráva, že za zamítnutím třetí řady stál Jason DeMarco, spolutvůrce bloků Toonami a aktuální viceprezident pro anime obsah u Warner Bros. Animation. Ten se rozhodl situaci uvést na pravou míru v podcastu Toonami Faithful.
Toonami je americký televizní blok zaměřený na anime a akční animaci, který běží na Adult Swim a pomáhá produkovat originální anime pro západní publikum.
Drama místo komedie
Podle původní spekulace se měl Watanabe zeptat, zda Toonami chce spíš další Space Dandy, nebo něco serióznějšího. Údajně mu měl DeMarco odpovědět, že o Dandyho zájem nemá. Jenže jak se ukázalo, šlo o špatný překlad japonského rozhovoru, který byl přeložen pomocí ChatGPT a následně interpretován bez znalosti kontextu.
DeMarco v podcastu jednoznačně uvedl:
„[Watanabe] mi nenavrhl udělat druhou řadu Space Dandy. Kdyby to udělal, řekl bych okamžitě ano. Neudělal to. Ale pokud by za mnou přišel a řekl ‚chci udělat další řadu Space Dandy‘, zabil bych se, abych to uskutečnil.“
To, že tehdy preferoval dramatický tón, neznamená, že by měl vůči Space Dandy negativní vztah. Naopak, sám přiznal, že byl ohromen jeho kreativitou a jedinečností. Jen to tehdy bylo příliš „divné“ pro běžného diváka.

Dandyho čas teprve přichází?
Když Toonami v roce 2014 investovalo do Space Dandy jako do exkluzivního premiérového titulu, byla to odvaha. DeMarco otevřeně řekl, že „to floplo. A floplo to opravdu tvrdě, hlavně v Japonsku.“ Ani Watanabe se netajil tím, že považuje Space Dandy za neúspěch, alespoň komerčně.
Jenže co bylo tehdy výstřel mimo, dnes rezonuje. Dandyho epizody, které si hrály s žánry, stylem i samotným životem postav, začínají zpětně získávat uznání. „Trvalo to 10 let, než lidé pochopili, jak dobrý ten seriál byl,“ říká DeMarco.
Díky vizuálně odvážné režii, soundtracku a téměř nihilistickému humoru si Dandy postupně našel publikum, které oceňuje jeho výstřednost. A dnešní doba, kdy se anime nebojí být odvážné, by mohla být tím pravým okamžikem pro návrat Dandyho a jeho posádky.