Studio Ghibli vydává k výročí 35 let od vydání legendárního animovaného filmu Můj soused Totoro unikátní kolekci obrázků. Tato kniha zahrnuje úplně první kresby a náměty a nabízí tak fanouškům pohled na proces vzniku jednoho z nejikoničtějších děl studia.
Když Studio Ghibli v roce 1988 představilo film Můj soused Totoro, stal se okamžitě hitem, jenž uchvátil srdce mnoha generací. Tento film přispěl k popularizaci studia Ghibli nejen v Japonsku, ale i v zahraničí.
Vydavatelství Iwanami Shoten nyní připravilo rozsáhlou knihu ilustrací od Hayao Miyazaki, která se skládá z devíti svazků a zahrnuje celkem 219 raných konceptů a produkčních kreseb. Třetí svazek, nazvaný Hayao Miyazaki Image Board Collection 3: My Neighbor Totoro, bude možný koupit po celém světě 5. března. Tato edice nabídne dosud nepublikované skici a storyboardy, včetně ilustrace, která podle prezidenta Studia Ghibli Toshio Suzuki vedla k vzniku Můj soused Totoro.
Kreativní proces za Můj soused Totoro
Suzuki v obsáhlém rozhovoru na konci knihy sdílí, jak původní kresby Můj soused Totoro vznikaly během Miyazakiho čtyřletého působení v Nippon Animation. Během tohoto období přispíval k projektům jako Anna ze Zeleného domu a Haha o tazunete sanzenri. „Všechno to začalo s tímto obrázkem autobusové zastávky v dešti,“ vzpomínal Suzuki na kresbu, která mu utkvěla v paměti. Na této kresbě stála malá holčička vedle obrovské medvědovité postavy v temné deštivé noci.
Miyazaki na tuto kresbu navázal po svém přestupu do Telecom Animation. Původně zamýšlel vytvořit animovaný seriál pro děti s názvem Můj soused je sova Mimin, avšak tento projekt byl nakonec zrušen. Suzuki, jenž tuto kresbu znovu objevil, když s Miyazakim pracoval na filmu Nausicaa of the Valley of the Wind a Castle in the Sky, navrhl oživení koncepce jako animovaného filmu.
Každá Miyazakiho ilustrace v 3. svazku bude reprodukována pomocí vysoce pokročilého skenování, které má za cíl přesně obnovit původní barvy a textury. „Chtěl jsem, aby to vypadalo jako fotokniha,“ vysvětlil Yoshiharu Tokugi, spisovatel a editor kolekce. „Chtěl jsem snížit počet popisků a neprovádět žádné redakční změny. Bylo důležité zachovat autenticitu každého díla.“