Postavy z legendárního anime Oshi no Ko se objevily v celostátní kampani proti kouření mezi mladými. Zároveň míří na velkou akci v Tokorozawě, kde se fanoušci dočkají novinek ke 3. sérii. Série tak potvrzuje, že její vliv dávno přesáhl hranice obrazovky.
Postavy Ruby Hoshino, Kana Arima a Memcho se nově objevují na plakátech kampaně „Nekuř ve svých vysněných teenagerských letech“, kterou vede Japonský institut tabáku. Cílem je oslovit mladé pod 20 let a podpořit prevenci kouření ve spolupráci s populárními značkami.
Nejde přitom o první podobné spojení – institut dříve spolupracoval třeba s postavou Kyoko Otonashi z Maison Ikkoku. Nová verze s Oshi no Ko vyšla v červenci a navazuje na tradici každoročních osvětových kampaní s anime postavami.
Oshi no Ko Franchise Joins Campaign to Prevent Underage Smokinghttps://t.co/MSUw0fvsD2 ➤
— Anime News Network (@AnimeNewsNet) July 21, 2025
V září dorazí festival a zprávy o 3. sérii
Vedle toho se série připravuje na velkou fanouškovskou akci, která proběhne 14.–15. září 2025 v Tokorozawě. Hlavní program nabídne živé vystoupení dabérů, promítání vybraných epizod, tradiční tance s maskoty, výstavu s figurínami a především informační panel o 3. sérii, jejíž premiéra je naplánovaná na rok 2026.
Oshi no Ko je známé propojením světa idolů a temnější stránky showbyznysu. Manga skončila loni v listopadu, ale anime dál pokračuje. Třetí série vzniká opět pod studiem Doga Kobo, režíruje ji Daisuke Hiramaki a scénář píše Jin Tanaka.
Regionální styl postav zůstává v kurzu
Série zároveň pokračuje ve vizuálním projektu, který představuje hlavní postavy v regionálních verzích inspirovaných jednotlivými japonskými prefekturami. Nejnovější ilustrace čerpají z kultury regionů Tóhoku a Kantó, a objevují se i jako součást merchandisingu na festivalu.
Původní nápad vznikl v rámci širšího All-Japan Project, který začal na jaře a má ambici propojit fandom s reálnými místy a tradicemi napříč Japonskem.
Série, která umí být i společenskou značkou
Oshi no Ko tím dál potvrzuje, že patří mezi ty anime, které nežijí jen v televizi. Dokáže fungovat jako partner ve veřejné kampani, inspirace pro kulturní projekty i silný marketingový tahák. A fanoušci mají jasno: když se Ruby, Kana a Memcho objeví na plakátu, nepřehlédnete to.